Polityka zwrotu produktu

1. Prawo odstąpienia od umowy (zakupy konsumenckie)

Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Klient będący Konsumentem ma
prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia
otrzymania towaru.

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, należy poinformować nas o swojej decyzji drogą mailową
na adres: sklep@bshpellet.pl lub telefonicznie pod numerem: 664828408.

Klient zobowiązany jest do zwrotu towaru na własny koszt w terminie do 14 dni od zgłoszenia
odstąpienia.

Klient zobowiązany jest do zorganizowania transportu na własny koszt i wysyłki na wskazany przez
sklep bshpellet.pl

Przesyłka „za pobraniem” nie zostanie odebrana przez sklep bshpellet.pl

Zwrot pieniędzy nastąpi w ciągu 14 dni od otrzymania zwróconego towaru, w ten sam sposób płatności,
którym dokonano zakupu.

Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył
konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się z
żadnymi kosztami.

Zwroty należy dokonywać na adres :

Piotrkowska 28, 95-080 Syskidres

 

2. Ograniczenia w prawie do zwrotu

Z uwagi na charakter sprzedawanego produktu (pellet jako towar sypki i możliwy do zanieczyszczenia)
oraz brykietu, prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku:

– otwarcia oryginalnego opakowania i/lub uszkodzenia zabezpieczeń transportowych,
– użytkowania pelletu lub brykietu w jakikolwiek sposób,
– zwrotu towaru niekompletnego lub w stanie wskazującym na zużycie lub przechowywanie w
niewłaściwych warunkach (np. zawilgocenie lub wystawienie na promieniowanie UV).

Pellet i brykiet musi być zwracany w nienaruszonym, oryginalnym opakowaniu, nieuszkodzony,
suchy i czysty.

3. Zwroty firmowe
Zgodnie z art. 22 Kodeksu Cywilnego przedsiębiorca nie jest konsumentem.
Dla Klientów dokonujących zakupu jako przedsiębiorcy, prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje,
chyba że umowa stanowi inaczej. W takich przypadkach zwroty rozpatrywane są indywidualnie po
kontakcie z obsługą sklepu.

Formularz zwrotu produktu

    Regulamin rozpatrywania reklamacji

    Niniejszy regulamin określa tryb zgłaszania, rozpatrywania oraz postępowania reklamacyjnego
    dotyczącego jakości i/ lub ilości pelletu drzewnego [zwanego dalej towarem], sprzedawanego
    przez BSH DĄBROWSCY SPÓŁKA JAWNA ul. PIOTROWSKA 28, SYSKI, 95-080 TUSZYN,
    POLSKA [zwanego dalej Sprzedawcą].

    1) Sprzedawca jest odpowiedzialny tylko za wady wynikające z przyczyn tkwiących w towarze
    lub za wady, które istniały w chwili jego wydania i/lub użytkowania tylko w zatwierdzonych i
    odpowiednich systemach spalania zgodnie z instrukcjami producenta oraz przepisami prawa.

    2) Sprzedawca jest zobowiązany zareagować na zgłoszenie reklamacyjne w ciągu max. 7 dni od
    dnia zgłoszenia.

    3) Przedstawiciel sprzedawcy rozpatruje reklamację bez zbędnej zwłoki po otrzymaniu
    wypełnionego Protokołu reklamacyjnego dostarczonego przez Kupującego wraz z wymaganymi
    dokumentami zdjęciowymi i/ lub po otrzymaniu wyników analizy z badania próbki rozjemczej.

    4) Reklamacja dotycząca jakości i/ lub ilości towaru powinna być zgłoszona w formie
    wypełnionego Protokołu reklamacji udostępnionego przez sprzedawcę, dopuszczalna jest forma
    elektroniczna za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres mailowy: biuro@bsh.info.pl

    5) Przesłany Protokół reklamacji powinien zawierać:
    – szczegółową informacją i okoliczności dotyczące przedmiotu reklamacji, w szczególności
    precyzyjny i zwięzły opis wad towaru;
    – dokumentację zdjęciową wskazującą dokładnie na wady towaru, bądź inną np. zdjęcie worka z
    pelletem, kotłowni, miejsca składowania, instalacji (tabliczki znamionowej), ostatniego protokołu
    serwisowego;
    – szczegółowe dane dotyczące ilości reklamowanego towaru, miejsca zakupu, paragonu/ FV i
    dane reklamującego.

    6) Przedstawiciel sprzedawcy może udać się do Klienta celem oględzin reklamowanego towaru
    bądź celem pobrania próbki rozjemczej reklamowanego towaru do badania po uzgodnieniu z
    kupującym.

    7) Reklamacja dotycząca stwierdzonych wad podczas przyjęcia towaru tj. rozerwana folia
    zewnętrza, uszkodzona paleta, rozerwane zgrzewy, zamoknięty towar, rozkruszony pellet czy
    widoczne organoleptycznie po oględzinach zanieczyszczenia w workach musi być złożona
    niezwłocznie po zakupie (dostarczeniu towaru przez sprzedawcę, bądź rozładunku towaru przez
    Kupującego).

    8) Przedstawiciel sprzedawcy rozpatrujący reklamację, postępuje w następujący sposób, w
    przypadku, gdy:
    – reklamacja jest bezzasadna: zawiadamia Kupującego o tym fakcie, informując o przyczynach
    negatywnego rozpatrzenia zgłoszenia reklamacyjnego;
    – reklamacja jest zasadna: zawiadamia Kupującego o tym fakcie i uzgadnia z nim istotne
    szczegóły celem zaspokojenia uzasadnionych roszczeń Kupującego.

    9) Rozpatrzenie reklamacji jakościowej towaru może nastąpić w oparciu o analizę wyników
    badań laboratoryjnych pobranej w uzgodniony sposób próbki rozjemczej reklamowanej partii
    towaru, która została pobrana w obecności obydwu stron, a fakt ten został odnotowany w
    Protokole reklamacji i badania zostały przeprowadzone w uzgodnionym zakresie przez
    niezależne laboratorium posiadające akredytację i autoryzowane przez Europejską Radę
    Pelletu.

    10) W przypadku stwierdzenia bezzasadności reklamacji jakościowej, koszty badań
    laboratoryjnych oraz wszelkich innych wcześniej uzgodnionych ponosi Kupujący.

    11) W przypadku stwierdzenia zasadności reklamacji jakościowej, koszty badań laboratoryjnych
    oraz wszelkich innych wcześniej uzgodnionych ponosi sprzedający.

    a. Dodatkowo wadliwy towar musi być skutecznie wycofany w całości z obrotu.
    b. Dopuszcza się wymianę wadliwego towaru na towar zgodny z zamówieniem bądź przeklasyfikowanie na pellet niższej klasy (jednak w przypadku pelletu workowanego taka czynność wymaga przepakowania i/lub utylizacji folii, na której widnieje deklaracja jakości
    c. Następnie towar wycofany z obrotu niespełniający wymagań odpowiedniej klasy jakości otrzymuje status: Wyrób niezgodny z wymaganiami.
    d. W przypadku żądania wymiany towaru lub jego wycofania, gdy reklamacja okaże się zasadna, koszty odbioru wadliwej partii i dostarczenia nowej partii towaru wolnej od wad ponosi Sprzedawca.

    12) W przypadku reklamacji ilościowej, zgłaszanej w związku z wydaniem towaru w ilości
    niezgodnej z zamówieniem, Kupującemu przysługuje żądanie uzupełnienia prawidłowej ilości
    towaru i/lub wg uznania żądanie obniżenia ceny przez Sprzedawcę.

    13) Odpowiedź Sprzedawcy w sprawie sposobu załatwienia reklamacji będzie wysyłana na
    adres email Kupującego podany w zgłoszeniu reklamacyjnym.

    14) Kupujący traci uprawnienia reklamacyjne, jeśli nie dostarczył odpowiednich danych
    opisanych w p. 5 niniejszego Regulaminu lub nie zawiadomił Sprzedawcy natychmiast po
    stwierdzeniu widocznej organoleptycznie wady towaru.

    15) Zgodnie z regulaminem uprawnienia reklamacyjne Kupującego wygasają, jeśli wada
    fizyczna zostanie stwierdzona po upływie 12 miesięcy.

    16) Rozpatrywanie reklamacji odbywa się przy założeniu, że pellet drzewny pochodzi od
    Sprzedającego i są na to dowody oraz Kupujący posiada dowód zakupu.

    17) Zgłoszenie reklamacji nie wstrzymuje terminu płatności faktur dotyczących
    reklamowanego towaru.

    Formularz reklamacji produktu